فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران هشدار دادند
نوشته شده توسط : gogos

فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره اعمال نظر در تصمیم‌های مجمع فدراسیون فوتبال به ایران هشدار داده‌اند

فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه نسبت به هرگونه اقدامی که منجر به نقض تصمیم‌های مجمع فدراسیون فوتبال شود هشدار دادند.

این دو سازمان در نامه‌های جداگانه‌ای تاکید کرده‌اند که به هیچ وجه مسئله تعیین سرپرست برای فدراسیون فوتبال ایران قابل پذیرش نیست و هرگونه اعمال نظر و دخالت در مسیر تغییر تصمیم‌های مجمع، فوتبال ایران را با محرومیت در مجامع جهانی روبرو خواهد کرد.

فیفا همواره تاکید کرده که فدراسیون فوتبال ان جی او محسوب می‌شود و دولت‌ها حق هیچ‌گونه دخالت در نحوه مدیریت آن را ندارند. اما سازمان بازرسی ایران گرچه قبول دارد که فدراسیون فوتبال ان جی او به حساب می‌آید، اما می‌گوید چون این فدراسیون سازمانی "عمومی" است، بایستی تابع مقررات و قوانین مصوب کشوری باشد.

شاهین رحمانی، خبرنگار ورزشی و عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا، معتقد است فدراسیون فوتبال ایران می‌تواند این نامه‌ها را به مراجع ذیربط و تصمیم‌گیر در دولت و قوای دیگر بفرستد و در جهت تثبیت نتایج انتخابات اقدام کند. آقای رحمانی پذیرفته شدن پیشنهاد سازمان بازرسی کشور مبنی بر صدور حکم حضور کوتاه مدت سرپرستی فدراسیون برای علی کفاشیان از سوی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا را غیرمحتمل دانسته و این پیشنهاد را خارج از چهارچوب قوانین فیفا دانسته است.

نامه پورمحمدی به احمدی‌نژاد

مصطفی پورمحمدی

مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل ایران، ریاست علی کفاشیان بر فدراسیون فوتبال را غیرقانونی می‌داند

مصطفی پور محمدی با ارسال نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران، مجددا تاکید کرده است که ریاست علی کفاشیان بر فدراسیون فوتبال را غیرقانونی می‌داند. رئیس سازمان بازرسی ایران تاکید کرده است که از سال ۱۳۸۸ بارها به صورت کتبی و شفاهی درباره غیرقانونی بودن ریاست افراد بازنشسته بر فدراسیون‌های ورزشی هشدار داده اما وزیر ورزش و جوانان به وظیفه قانونی خود عمل نکرده است.

آقای پورمحمدی پیشنهاد کرده است که هیئت وزیران برای مدت کوتاهی با حکم سرپرستی علی کفاشیان را در راس این فدراسیون نگه دارد تا اینکه مجلس شورای اسلامی بررسی‌های لازم را برای تهیه قانونی جامع درباره فدراسیون‌های ورزشی انجام دهد.

هنوز از واکنش دولت به نامه رئیس بازرسی کل ایران خبری منتشر نشده اما فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا مخالفت خود را با تعیین سرپرست برای فدراسیون فوتبال اعلام کرده اند.

 علی کفاشیان

در انتخابات فدراسیون فوتبال ایران، علی کفاشیان مجددا به ریاست این سازمان انتخاب شد

در پی انجام انتخابات فدراسیون فوتبال ایران در ۱۵ اسفند گذشته و انتخاب مجدد علی کفاشیان به ریاست این سازمان، در رسانه‌های ایران خبرهایی درباره احتمال ابطال این انتخابات مطرح شد. انتخابات فدراسیون ‎‌فوتبال ایران از هفته‌ها پیش از انجام آن با حاشیه‌های فراوانی مواجه بود. برخی از رسانه‌ها خبرهایی درباره اعمال نفوذ دولت و وزارت ورزش در مجمع فدراسیون برای تحمیل نامزد ریاست مورد نظر خود منتشر کرده بودند.

اما انجام انتخابات و اعلام برنده شدن مجدد علی کفاشیان، از میزان حاشیه‌ها و شایعات در این باره نکاست. رسانه‌های ایران همچنان خبرهایی درباره نارضایتی وزارت ورزش از انتخاب نشدن گزینه مورد نظر دولت منتشر کردند.

اما مهمترین چالش پیش روی علی کفاشیان دخالت سازمان بازرسی کل کشور در مسئله انتخابات فدراسیون و اصرار بر ابطال آن بوده است. مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، به دلیل بازنشسته بودن علی کفاشیان، به دفعات ریاست او بر فدراسیون فوتبال را غیرقانونی خوانده است.





:: برچسب‌ها: اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: